רב בית הכנסת, העיתונאי אהרן גרנות: בוגי התחייב לי אישית שבית הכנסת לא ייהרס

ארי וידר 2 Comment on רב בית הכנסת, העיתונאי אהרן גרנות: בוגי התחייב לי אישית שבית הכנסת לא ייהרס
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשעות הלילה הרסו כוחות הבטחון ואנשי המנהל האזרחי את מבנה בית הכנסת חזון דוד בחברון, וזאת בשל טענה כי בית הכנסת היה לא חוקי.

העיתונאי אהרן גרנות מעיתון משפחה, שימש כרב בית הכנסת ובשיחה לאתר 'קול חי' הוא מפנה את חיציו לשר הבטחון בוגי יעלון וטוען כי "שר הבטחון התחייב לי אישית כי בית הכנסת לא ייהרס".

לדבריו של גרנות "השתחלתי לראיון שערך עמיתי אליעזר שולמן עם שר הבטחון, ובסיום הראיון ביקשתי לומר לשר יעלון דבר אישי. השר כבר הכיר את הסיפור והתחייב לי אישית כי מבנה בית הכנסת לא ייהרס".

בית הכנסת חזון דוד ממוקם היה בין השכונות החדשות והוותיקות שחברון והוקם לזכרם של דוד כהן ויחזקאל מועלם הי"ד. בבית הכנסת התפללו כ-50 אנשים ולטענת אהרן גרנות הוא היה קיים באישורו של בעל הקרקע השייח' ג'אברי.

"יתירה מזאת, אומר גרנות "כשהגיעה בעבר קבוצת אנרכיסטים לשכנע אותו שלא לאפשר לנו להשתמש בקרקע, הוא אמר להם שיש להם חמש דקות להסתלק משם ולא הוא יסלק אותם בכח".

"זה היה דבר חיובי והוא תרם למרקם החיים" אומר גרנות.

באחרונה נוצר סכסוך בין השייח' ג'אברי לשותף אחר שהייתה לו בעלות על הקרקע, ולכן הצליחו האנרכיסטים לשכנע את השותף ופנו לבג"צ, שאישר את ההריסה.

אולם, לדברי אהרן גרנות "אתמול לא ידענו שזה ייהרס, אבל כבר היה לנו סיכום בעל פה עם השותף של ג'אברי על הסכמתו שנשאר על הקרקע והיינו על סף חתימה".

גרנות לא מרים ידיים ומבטיח להקים מחדש את בית הכנסת.

"אני לא מבין את האובססיה שהביאה להפרת הבטחה מפורשת של שר הבטחון" אומר אהרן גרנות ומוסיף "יש כל כך הרבה הפרות בניה גסות שמפריעות, אולם כאן באה המדינה בשביל מבנה יביל שלא הפריע לאף אחד. האם זו המתנה של המדינה ושל שר הבטחון ערב הזכרון לליל הבדולח?".

מקורבי שר הבטחון בוגי יעלון מסרו בתגובה לאתר קול חי:  לא הובטח שום דבר. המבנה הוקם על קרקע פרטית ולכן פונה, אחרי שלא הצליח ניסיון של פינוי בצורה עצמית



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מתפלא אני על העיתונאי הרב אהרון גרנות איש העולם הגדול במלוא מובן המילה אדם שראה דבר או שניים בחייו אתה מאמין לפוליטיקאי ועוד לבוגי. הרי ידוע מה שהפוליטיקאים אומרים זה נכון שהבטחתי אבל לא הבטחתי לקיים.

  2. 1

    אני לא מבין איך בן אדם כזה …. נהיה רב בית כנסת